2014. december 19., péntek

Boldog karácsonyt kívánok!

Tollas Tibor:
Fenyők

tű 
levelű 
csend kupolái 
örök- 
zöld fenyvesek 
a hó 
alól is reményt szikrázni 
csak zengjetek! 
Isten nélküli istállók mélyén 
ti őrzitek a szárnyatok alá menekült 
Kisdedet. 
Túl: arasznyi ágaitok szalmazsákokba rejtve, 
ha őrök 
elkobozzák, rabok szabad szívében nyit tovább! 
Némán is hirdessétek e gyűlölet-rengetegbe: 
csak a 
szeretet 
tehet 
csodát. 

                                          
A karácsonyi jó kívánságot egy aida-szalagra hímeztem zobor-vidéki mintával. Régóta nézegetem ezeket a sűrű, mégis szinte csipkeszerű keresztszemes hímzést, amit eredetileg subrikával és pici vagdalással együtt alkalmaztak. Nagyon egyszerű, de roppant dekoratív - tömött csíkmintákat a vagdalás sorok harmonikusan fellazítják.

Elég ritkán alkalmazott hímzés - én a csipkéseknél figyeltem föl rá, mert ők foglalkoztak vele behatóbban. Csipkével kombinálva tényleg utolérhetetlen!!!



Elég újszerűnek tűnt és úgy gondoltam, a sorminta alkalmas lesz fenyőforma kialakítására - ezért a meglevő mintáimból és Picúr meg Tóthné Kati tanácsai alapján szerkesztettem ezt a mintácskát. Sorról-sorra válogattam a mintákat - úgyhogy kb. kétszer kivarrhattam volna közben, ha előre kialakul a terv...
Ezekből a mintákból válogattam:

Áldott, békés ünnepeket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...