2014. június 25., szerda

Balkoni jelentés

Még mindig tanulnom kell az itteni klímát... Elég gyászos a mostani jelentés - ezért nem is siettem vele...
A kétheti távollétem alatt teljesen kiszáradt az a cserepes golgota-virágom, amit kint hagytam a balkonon. A szélesebb vályúba ültetett kibírta azt az öt napot, amíg egyikünk sem volt itthon. Három tényezőt nem kalkuláltam be: az egyik, hogy a kicsi porózus agyagcserépben hirtelen kiszárad a föld, ill. ez a balkon nem túl forró ugyan, de nagyon SZELES, ami fokozza a kiszáradást. Ráadásul rossz vízmegtartó képességű maga a kerti föld is. Semmi baj nem lett volna, ha egyszerűen beviszem a cserepet a lakásba - és már óriási bimbó csüngött rajta!!!
Az orchideám szerencsére sikeresen dacol a gyapjas tetvekkel - bár még nem tettem semmi óvintézkedést sem. A tetvek ugyan roppant élvezik a virágokat - most a szirmok tövét szívják, némelyik még a kelyhecskébe is bemászik. Ezeket rendre leszedem, összenyomom - de még csak most vettem új fakérget a talajcseréhez.

A muskátlikkal nem büszkélkedem - nagy volt a hőségtávollétünkben, június első napjaiban...Az átültetett körömvirág a keskeny vályút is bírja - de nem lesz házpásztorom augusztusban!
Tavaly a hónap félidejében voltak vendégeink. akik locsolták a virágokat...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...