2015. október 2., péntek

Virágos-indás sorminta


 Vásárhelyen mutatóban láttam egy különleges necc vitrázsfüggönyt, aminek nagyon megtetszett a szegélye. Egy hozzá nem illő középmintával hozta össze a készítő, de a népies jellegű indás sorminta megfogott. 

Most lerajzoltam a motívumot, és megcsináltam egy változatát egy marcipános fadoboz tetejére. Még nem tudom, kerül-e rá fölirat... Az adott méretek miatt azonban változtatnom kellett a sormintán: a szélső virágokat lekicsinyítettem .. Központosra igazítottam - ekkora méretben így jobban fest. 



Kerestem hasonló virágokat - mert ismerősnek tűnt - de nem találtam... Igaz, én is leginkább Antal Laci Néprajzi Múzeum-beli újrarajzolt mintáit böngészem... Lengyel Györgyi egész bekezdést nyitott a keresztszemes kézimunkák között a hullámvonalas indáknak.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szép!!!!! Milyen remekül megalkottad a mintát is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszerűen excel-tábla - másolhatók az elemek, nyomtatható az egész. Próbáltam már kézzel 1-2 kedvenc mintát - nem egyszerű, és még csúnya is

      Törlés
  2. Nagyon tetszik, kedves darab készül belőle. Majd megmutatod azt is?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...