2014. szeptember 24., szerda

Kis kihívás nagy tanulsággal

Biztos kétkezi parasztember őseim mozdulatai ivódtak belém, de én sose tudok karba tett kézzel ülni. Tv-nézés vagy inkább hallgatás, sőt beszélgetés alatt is szeretek babrálni valamivel. Több időt rabló, nagyobb odafigyelést emésztő terv jár ugyan a fejemben, de ilyenkor jó lenne "ész nélkül" dolgozni - csak úgy előhúzni egy darabban lévő hímzést...
Ezért is gondoltam, hogy hamar választok valami új mintát egy dobozocskára. Amit bármikor elő tudok húzni, ha van időm - és nem kell járatni rajta az agyamat. Ismeritek: a tervezés és mintakeresés sokszor több időt emészt fel, mint az elkészítés... Nekünk, megszállottaknak.
Tüstént leltem is dobozt párjával, és mivel aprócskák, nekiduráltam magam és  a meglevőkből egy finomabb Aidát választottam, mint amire hímezni szoktam. Eddig mindig húzódoztam tőle... mégis kellett valamit csavarnom a megszokotton. Bár a vérbeli keresztszemezők megmosolyognának - 10 szem 13-14 mm-t ad ki.

Az első mintát egy sarmasági párnavégből vettek ki(Antal Laci átköltéseiből) - kis átalakítással, mert nem szögletes minta kellett. Ezt sikerült is megoldanom - keret pedig szükségtelen, mert a doboz 'ablakának' le van vágva a sarka, így összeveszne a sok szögelés.  
 Aztán  annyira élveztem ezt a szépen keményített textilt, pedig ugye ki se tudtam feszíteni, bár nem is szükséges... Szóval úgy belelendültem, hogy egy-kettőre kivarrtam. Már azt gondoltam, mégis megy ez nekem! Először csak munka közben vettem észre 1-2 kimaradt felső öltést. Aztán a második felénél rájöttem, hogy a kelleténél is jobban átalakítottam az eredeti mintát:-( No, ehhez igazítottam az egészet, és sebesen befejeztem, beleszabtam a dobozocskába. Sőt, nekiálltam kibélelni... Csak akkor jutott eszembe lefényképezni, és rögtön rájöttem egy ordító hibára - és pár javíthatóra! Az előbbit már nem tudom korrigálni...
Hát itt a tanulság: sokkal sűrűbben kell átbogarásznom munka közben a varrást egy ilyen apró lyukú anyagon, és ellenőrizni akár fényképen js! Meg talán kéne egy újabb szemüveg - vagy legalább este inkább olvasni, mint hímezni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...