2011. március 23., szerda

Becses vagy értékes?

Se a korunk, se a mostani válság nem kedvez a kézműves termékek értékelésének. Egyre több lelkesítő hagyománymentő kiállítás és program van országszerte, a helyi falunapokon és a valamirevaló - vagy legalábbis magára valamit is adó városka fesztiválján jut egy-egy pavilon a kézimunkának, alkalmazott népművészetnek is...
De hol az azt értékelő és zsebbenyúló közönség? És aki becsben tartja, de pénzszűkében nem áldozhat rá, veszi-e a a fáradságot, hogy utánajárjon, és maga megtanulja a kézi készítésű munkák fortélyai? Alkalom, lehetőség is alig van rá, itt pláne a fővárosban... Van ugyan a fiatalokban némi igény az ilyen jellegű önmegvalósításra, ezt mutatja a kreatív boltok népszerűsége... De azok is inkább Hello Kitty-féle portékákat kínálnak.

Így nem meghökkentő, hogy a budakeszi piacon 1000 forintért három pompás zsinórcsipkét kótyavetyéltek:


Ez a virágközép különösen tetszik...

4 megjegyzés:

  1. Szia!

    Szeretem a blogodat , annyi szép, értékes dolgot láthatok itt Nálad :)

    hoztam neked egy jó szót :)
    http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

    VálaszTörlés
  2. Csodásak a csipkék!
    Sajnos tényleg nincs kereslet az igényes szép munkákra:-(

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűek ezek a csipkék....Sokszor elgondolkodom, mennyi értéke van a munkánknak......Én nem tudok ilyen szépségeket de megtapasztaltam angyalka a nagykerben 300ft-ért volt ,igaz már nem tükrözte a finom csipke horgolást, mert már mint a beton keménységűre volt keményitve.Nem beszélve arról, hogy a fonal, cérna többe kerül, mint amennyit kérnek érte, és a munkáról még nem is beszéltünk...Mindig olyan érzésem van, olyan emberek vesznek körül, akiket semilyen kézimunka nem érdekli/.Az egyik kezemen megszámolhatom a kézimunkásokat. Mikor beszélek a "KÉZIMUNKÁRÓL" látom csodabogárnak tartanak.és ragozhatnám....

    VálaszTörlés
  4. Köszönet Nektek

    a Jó Szóért,egyetértésért... Maroknyi, de bővülő csapat vagyunk - a net is segít 'káros mellékhatásai' ellenére. Én sem kézimunkáztam 30 évig(- na most elszóltam magam)!
    Talán nem is csak többen vagyunk, de tudatosabbak, tájékozottabbak és összetartóbbak...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...