2011. július 4., hétfő

Kézműves "edzőtábor"
 Alighogy megjöttem az egyhetes Balaton-parti kézműves önkéntes "munkatáborból". A közös virágszövésünk igazi nyári produkció - természetesen ősszel termésekkel készülhet:
 Gyönyörű volt a környezet - Szigliget  olyan, akár egy skanzen... A falun túl ott a Gulács-hegy bazaltpúpja.

Ám a viharos balatoni szél kifújta belőlünk a szuszt is a hajdani úttörőtáborban... Kicsit jellemzőnek tartom, hogy ilyen mostoha körülményeket csak vékonypénzű hagyományőrzők viselnek el. A három párhuzamosan dolgozó csoportra ugyanis egyetlen fedett helyiség jutott. Így két napot volt fedél a fejünk fölött - ami más nyarakon tán nem oly dermesztő, mint most... Számottevő eső ugyan csak az eljövetel reggelén érkezett, de a hűvös szél miatt ketten is belázasodtak, és nekem is begyulladt a torkom. Arról nem is beszélve, hogy a sárkányeresztés szóba sem jöhetett...
Ennek dacára minden foglalkozást nagyon élveztem, az oktatók a lelküket is kitették - de írtó strapás hét volt mindenkét oldal számára...
Nemcsak én, a lassú tempómmal dolgoztam éjfélig - mert a délelőtti és délutáni 3-3 órás foglalkozást jócskán meg kellett toldani... Kosárfonást, mamusz nemezelést, gyékény- és gyapjúfonást nem hagyhattunk befejezetlenül... Pedig minden technika elméletét átvettük már év közben, és kisebb tárgyakat készítettünk korábban is.

Egyedül a hímzésem maradt darabban - viszont megtanultam a ferde keresztszemet és a borsóka készítését - sőt Beszprémy Kati, a hímzés oktatója hozott nekem sok új rece-irodalmat a dolgozatomhoz!
És a heti feszített munka termése:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...