2011. július 4., hétfő

Népi kézműves játszóházi vezetőképzés

Még nem említettem a naplóban, hogy szeptembertől kezdve lehúztam a Hagyományok Házában a 120 órás fenti szép nevű tanfolyamot. A kiegészítő OKJ-s képzést elsősorban óvónőknek és tanítónőknek hirdetik... persze nem tilos a jelentkezés senkinek, elég hozzá az érettségi is.
Kicsit 'kívülállóként' berzenkedem ugyan, hogy a népi kismesterségek(mint fazekasság, csuhé-, gyékény-, vesszőfonás, szövés, nemezelés, bőrművesség, stb.) már csak a gyerekkorosztálynak taníthatók játékként? Bár értem a jó szándékot, hogy még idejekorán ismerjék meg a csemeték a  népi kézművességet, és  kapjanak kedvet hozzájuk... de kicsit mégis lelomboz, hogy játékszintre redukáljuk a népi mesterségeket... Noha tényleg nem ördöngősség egyik foglalatosság sem - a tervezés-kivitelezés mégis lehet egészen művészi szintű!

Szóval igen sok időmet felemésztették a tanfolyami foglalkozások, melyeken az elméleti bevezetést tárgykészítés követette.
  • Most van egy sereg félkész tárgyam, amit őszig be kell fejeznem,  
  • hét végén egyhetes alkotótáborban folytatom a munkálkodást,
  • nyár végéig a magam választotta témáról záródolgozatot kell írnom,
  • és a szeptember eleji vizsgán minden tárgyunkat bemutatván számot kell adni a néprajzi ismereteinkről és a tárgyalkotás elméletéről is.
Én jószerivel a néprajzi oktatás kedvéért vágtam bele az egészbe - és valóban havonta hallottunk egy igazán érdekfeszítő néprajzi előadást  Sándor Ildikótól. Az volt az elképzelésem, hogy sok mindent összeolvasva ebben a témakörben, végre igyekeztem egységes képet kapni a Kárpát-medence néprajzáról.
Hallgatásaim-késlekedéseim oka gyakran ez a tanfolyami készület volt... Pl. ez a bőr erszény...
Most megszállottan gyűjtöm az anyagot a dolgozathoz - aminek a címe nem épp meglepő módon - A rececsipke és előfordulása a Kárpát-medencében...
De a blogra - fájdalom - talán kevesebb idő jut majd a  nyáron...  

A készülődés hevében ez a bejegyzés be sem került a naplóba - és időközben már meg is érkeztem... De még rendeznem kell soraimat, hogy beszámolhassak az élményekről.       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...