2011. augusztus 29., hétfő

A boldogság kék madara
Két református esküvőn is voltam a nyáron. Érdekes összehasonlítani a szertartást, a hely hangulatát és a násznépet a megszokott katolikus benyomásokkal. Tetszik a végtelen békés és befogadó bánásmód a résztvevőkkel: a lelkész mindent bekonferál, a hívek spontán is megszólalnak... Szabadabb, felelős és felnőtt emberhez méltó viselkedést tapasztaltam. Az meglepett, hogy a zsoltárok dallamai importáltak - még a reformáció korából, főleg Svájcból és német énekeskönyvekből - míg a katolikusok, ha nem is feltétlen régebbiek, az érthető előidejűség okán, de valóban magyar népénekek.

Jutka szárnyaló madarát rögtön Judit barátnőm negyedik gyerekének menyegzőjére szántam. Nagyon odavalónak éreztem, de kicsit változtattam: nem akartam ABC-t hímezni a szárnyak köré, de maga a betűtípus tényleg jól passzol a gondolathoz... Ezen alkalomra - a magyar nyelv hihetetlen bőségéből - SZERELEM is lehetett volna a szó, de a SZERETET egyetemesebb... Keresztszemes zsargon szerint Isabelle Haccourt Vautier: Les ailes de L'Amour c. sampler-e akart lenni 14-es aidán - ugye jól írom?.


Ügyesebben is el lehetett volna helyezni a betűket - de remélem, ki lehet silabizálni. Szíveket már nem hímeznék a másodikra... Jutka ihletadója persze a 18-as aidán takarosabb lett - ez már-már ormótlan. De épp kaptam hozzá még Szécsényben megfelelő méretű, ráadásul kék keretet! Paszpartura nem számoltam, de mégis be kellett dobni az utolsó percben....Nem avattam be uis az anyagot, és a kész kép mosáskor összement  :-((( Így kénytelen voltam valahogy elrejteni a szűkre szabott szegélyt! Több leckét is kaptam - saját káromra...
Pedig nem szűkkeblűen, sőt szívvel készült!.

3 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyon szépre és ötletesre sikerült megcsinálnod, beletudtad vinni a saját gondolat világod!

    Az alapanyagok már csak ilyen huncutok nagyon oda kell figyelni a méretekre, hasonló esetem nekem is volt már hímzővászonnal. Nagyon akartam vele spórolni:( Ilyen esetekben kell elővenni paszpartut, csipkét, farkasfogat, zsinórt és minden egyéb kéznél levő alkalmatosságot.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett és hogy igy oldottad meg egyedivé vállt! Engem nagyon vissza tart a sötét szín, amivel kell himezni. .Ez a minta már Jutkánál is megfogott..
    Gratulálok hozzá, sőt a vizsgáidhoz is, és talán néha megint tudunk beszélgetni is.
    Nagyon szép mozgalmas napot kívánok!

    VálaszTörlés
  3. Jutka és Vera - Ti igazi szakmai barátok vagytok... Alig készítek valamit, de oly figyelmesek vagytok - nekem nem annyira közönség, inkább példa:-)))Köszönöm- igyekeztem...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...