2013. június 25., kedd

Kakukkfű-aratás

Közeledik Péter-Pál napja - küszöbön az aratás ideje! Olvasom, hogy Kárpát-medence-szerte folyik az őszi árpa betakarítása. Elvirágzóban van a balkonládás kakukkfüvem is, úgyhogy hozzáláttam én is a learatásához.
Ez épp egy hónapos kép.

Megfigyeltem, hogy elvirágzás után - főleg, hogy szorgalmasan locsolom - mindenütt megeredt a szár a termés alatt és új kis hajtásokat hozva szépen bokrosodik; ezért lecsipdestem az elvirágzott hajtásvégeket és megszárítottam őket. 
 Majd kicsit összemorzsoltam, hogy tömöríteni tudjam egy orvosságos fiolába:

Eléggé szembeötlő a kereskedelmi változat sötét színe az enyém zölsége mellett...
 Azt tervezem, ha innen hazamegyünk, akkor a kertben többféle fűszernövényt is megtermelek majd... Sándor Ildikó néprajzos a példa előttem - ő semmiféle "Vegetát" nem tart otthon, csak zöldfűszert használ, legalábbis a tenyészidőszakban:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...