2014. április 4., péntek

Gyalog szerettem volna jönni

Forrás: Szánter

Váci Mihály: Gyalog szerettem volna jönni


Gyalog szerettem volna jönni
a porral lepett füveken, 

mezítláb, hogy frissen érezzem, 
ha felmelegszik a szülőföld 
pora, mikor megérkezem. 
  
Gyalog szerettem volna jönni, 
hogy érezzem: - a telt kalász, 
a rét sok térdeplő füve 
elém borul, el nem eresztve, 
s lábam kérve kulcsolja át. 
  
Gyalog szerettem volna jönni 
át a szorgalmas földeken, 
mindenkinek által kiáltani, 
mezsgyén átlépni, kezet rázni: 
"Na és a munka, hogy megyen?" 
  
Gyalog menni az utcán végig, 
előre köszöngetni ott. 
Tornácokon üldögélni, mint régen, 
hogy mindenki arcomba nézzen, 
s mondják: -"Semmit se változott!" 
  
Én gyalog fogok hazamenni 
a porral lepett füveken, 
mezítláb, hogy sírva érezzem, 
ha felmelegszik a szülőföld 
pora, mikor megérkezem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...