2013. június 4., kedd

Örömvirág

 

Nekem örömvirág a körömvirág ! Viccen kívül - annyira megörültem, mint egy csodának, mikor tavaly szeptember elején előbújt a kitikkadt erkélyládában. Csaknem minden kiszáradt a szabadság végére, míg üresen állt a madridi lakás. Életem párja elég hézagosan öntözhette őket május közepétől... Igénytelenségének hála egy kis tőből vagy magból? - egyszer csak kizöldült, és hát látom: ez nem lehet más, mint a mindennapos körömvirág... 
Azóta kicsit megerősödött, és szívósan dacol a kővályú ketrecében a sziklakerti növények mellett. Ez az erkélyrész a vágós esőből is alig kap - de legalább a fekvése keleti, hamarosan elhalad róla a napsütés.
Ma reggel így ébredezett egy új virágocskája - és délre már minden bájosságát kibontva díszelgett az árnyékos szögletben... Szerény növény - hálás vagyok neki...
Tavaszi távollétem után, kb. hat hete így fogadtak a balkonládák: 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...