2013. július 19., péntek

Gardénia

Már hiányoltam... Itt, ahol annyi általam ismeretlen mediterrán, sőt szubtrópusi növény pompázik, kell lennie Gadrenia-nak isd - gondoltam. Végre találtam a környéken egy dézsás bokrocskát... Tehát védeni kell itt is, mint a Bougenvillea-t - ezért nincs a kertekben. Majd megfigyelem, hogy teleltetik.


A Lago Maggore partján jártam egyszer- pontosabban Strezaban - jégtörő Mátyás napján érkeztem... Ez Édesapám születésnapja. Egy kertekben már duzzadt rüggyel résen állt a Gardenia... Azóta elbűvöl a kelleme, illata, ahogy a bibe porzó körül lágyan tekerednek a szirmocskák, a húsos, csodaszép levelei... de 1-2 virágot tudtam megnevelni otthon: a kertben kitéve a cserepet...
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...