2014. november 3., hétfő

A Teremtő arca a csipke skicce

Tolnai Ottó:
Az ő arcát alátétnek
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mindig is foglalkoztatott a gyűszű
a gyűszű mint olyan
mint forma
mert hát ha a proletariátus lehetett
akkor a gyűszű is
ha megfordítod betonbunker a maginot-ból
biztosan azért vettem észre
az ecseri (pesti bolhapiac)
semmi-rengetegében a legsemmisebbet
azt a porcelángyűszűt
noha addig fogalmam sem volt
hogy nem csak pléh-
porcelángyűszű is létezik
végre megleltem azt az ajándékot
amit kerestem az abszolút adekvátat
és tenyeremen úgy nyújtottam át
mint egy szépen megőrzött
betonbunkert a maginot-ból
e csipkerongyikát szeretném még
neked ajándékozni
olyan gesztussal
akárha lábad elé teríteném
ám ez alkalommal nem a lábad elé
hanem a maginot-i betonbunker
a csöpp porcelángyűszű alá
e csipkerongyikát
lesöpört pókhálónak vélhetnéd
de nem volt pók szőtte rongyika
valódi csipke ez
mellyel nem versenyezhet
se matyó se brüggei motyó
akárha egy marék hó hvar égő kövéről
marék só mit háznyi hullámok vertek
nem hallottál még a hvari csipkéről
száz éve horgolják már
a bencés apácák (koluderice)
agavérostból
(a kanári szigeteken leste el a módját
egy ügyeskezű matróz)
nem mozdulnak a monostorból
csak csomózzák serényen
a súlyos cápauszonyszerű levelekből
huzigált szálakat
tervrajz nélkül
mert ők sosem is veszik le tekintetüket
a teremtőről
s a teremtő arca a rajz
a teremtő arca a csipke skicce
e csipkerongyikát ajándékozom még neked
a maginot-i betonbunker alá
e csipkerongyikát
az ő arcát alátétnek
léted csöpp edénye a porcelángyűszű alá


 A menyem találta nekem  ezt a verset a születésnapomra... Abban nem volt biztos, hogy hallottam-e már a hvari csipkéről. Hisz ez az a  csipkerongyika - írtam is már róla!
Mennyi minden van ebben a versben...

2 megjegyzés:

  1. Rengeteg minden van benne!!!!!! Milyen aranyos a menyed!
    Találtam én is valamit,csak még nem voltam eléggé összeszedett,hogy közzétegyem.:)

    VálaszTörlés
  2. Igen - van, amit érlelni kell... Nekem egy halom vázlatom van.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...