2014. november 5., szerda

Védj meg engem önmagamtól

Most Ukrajnában soroznak be magyar nemzetiségű férfiakat.... Nekünk Nagyszőlősön van ismeretségünk: ami kisváros Ukrajnában, Kárpátalján a Nagyszőlősi járás székhelye. Ma 24 275 lakosának 15%-a (3400 fő) magyar. A múlt héten meghalt az első magyar áldozat a városkából... 32 éves történelemtanár. Nekem is van egy történelemtanár fiam...
A  szerbiai háború idején sokan telepedtek át Délvidékről a Dél-Alföldre.Menekültek a katonaság elől...
A háborúknak sose lesz végük? Mindig lesz, aki bevonul? Az I. és II. világháború után államok, államszövetségek omlottak össze, népmozgalom, forradalom zilálta szét őket. Miért nem a háború előtt van népfölkelés azért, hogy ne legyen háború? Mért várjuk meg a borzalmakat, hogy ránk szabaduljon a borzalom?

https://www.youtube.com/watch?v=fB_Tcm9FpC8




Védj meg engem önmagamtól 

A Solaris együttes Cabaret c. lemezéről
Mondd, kié lehet a múlt és kié itt a jövő,
És mondd, tényleg gyilkos-e aki csak parancsra lő,
Mondd, miért engeded, hogy magam döntsem el.

Mondd, miért bízol bennem úgy, hogy még a kereszt emléke se fáj.
Mondd, miért adsz esélyt, hiszen rég legyőztél már.
Mondd, miért nem élsz a joggal, ami a győztesnek kijár.

Védj meg engem önmagamtól, védj meg, Uram!
Védj, látod csak újabb vért szül, ha én védem magam.
Ne akarj mást, bennem ne bízz, ne engedj el és ne adj erőt!

Mondd, kié ez a föld, amire ontjuk most a vért,
Mondd, ki dönthette el, hogy én most meghaljak ezért.
Mondd, ki nevelt úgy fiút, hogy majd harcban essen el.

Védj meg engem önmagamtól, védj meg, Uram!
Védj, látod csak újabb vért szül, ha én védem magam.
Ne akarj mást, ne engedj el, ne adj erőt, mert hiába...

Védj meg engem önmagamtól, védj meg, Uram!
Védj, látod csak újabb vért szül, ha én védem magam.
Ne akarj mást, bennem ne bízz, ne engedj el és ne adj erőt!

Már győztünk, Uram, gyönge volt az ellenség,
Még azt sem tudta talán, mi az a nemzeti büszkeség.
Mert még csak járni tanult és épp hogy csak beszélt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...