2015. március 31., kedd

Tulipánfák...

Nálunk gyakran hívják így a magnóliákat. Azt hiszem, már otthon is virágzik... valahol láttam a neten egy híradást... Eddig itt spanyol földön nem láttam ezt a sápadt levelű változatot, ami nálunk tavasz-hírnök - és utolérhetetlen bája, hogy még levélbomlás előtt virágba borul.
Most egy hűvös periódus után sokat kószáltam a környéken, és a százéves kis házak piciny előkertjeiben egy-kt helyen rábukkantam...
 
Ezeket az itteni közparkok díszeit jelentő magnolia-kat már mutattam a tavaly nyári Valenciáról szóló bejegyzésemben. Haragoszöld, télen sem leszáradó húsos levelei is nagyon dekoratívak, a fikus-éra emlékeztetnek. De a virágok csak május-júniusban jelennek meg, Fűszeres vanília illatúak, szintén bőrszerű, alabástromszerű virágzatok. Termésük pedig szinte tobozra emlékeztet. A királyi palota kertjében, a Plaza Orintén, Paseo de Castellanal - de a mi házunk udvarán is díszelegnek. Szemlátomást nem kényesek - legfeljebb az első években... Metszést sem igényelnek - amiben nagy mesterek az itteni kertészek... De elég lassan is növekedik, és igen formás fa. A valenciaihoz hasonlót itt Madridban nem láttam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...