2012. október 12., péntek

Megtalálja zsák a foltját

Adél és Ildó - köszöntelek Benneteket! Remélem, találtok érdekeset a lapjaimon:-)

Örömmel tudatom, hogy már az első hetekben rábukkantam a közelünkben egy varrókörre. Úgy kezdődött, hogy el akartam menni a közeli templomban kiplakátolt karitász-szolgálat időpontjára. Otthon egy megszállott nagycsalád gyűjti egy bérház  pincéjében az uraságoktól levetett holmikat egy NOE-egyesület égisze alatt. Az egész lelke ez a család, és használt holmikat csomagolunk el olyan rászoruló családoknak, főleg Szabolcs megye környékére, ahol még ez is érték… Sajnos, ahogy nő a válság, egyre kevésbé az uraságoktól származnak a holmik…
Nos kiderült, hogy itt karitász alatt nem csoportot értenek, mert itt az egyháznak vannak erre is főállású alkalmazottjai. Ezek nyújtanak szolgáltatást adott hivatali időben főleg munkátlan embereknek… Most pl. számítógépes tanfolyamot szerveznek és arra gyűjtenek érdeklődőket és oktatókat. Kérdeztem, hol lehetne önkéntes munkát végezni. Szerencsére épp ezen a plébánián működik hetente kétszer egy olyan 10-12 fős csoport, akik közösen vásárolt (gyönyörű) alapanyagokból készítenek bébi- és gyerekruhákat főleg kislányoknak, amik bevételét szociális célra fordítják.
Szép holmikat készítenek, holott jó részük eléggé képzetlen, igyekvő amatőr. De egy-két rátermett asszony igazgatja őket, és igényes dolgok kerülnek ki a kezük alól. Csaknem mindent kézzel varrnak, mert egy 60-70 éves Singer varrógépen dolgoznak – még a szegést is kézzel készítik.
Ráérő, gondolom nyugdíjas hölgyek szorgoskodnak tűvel-cérnával, de Pilar pl. nem tűnik háziasszonynak, aki épp akkor lett  kész egy gyönyörű darázsolással díszített ruhácskával, mikor első alkalommal találkoztunk. Nosza, érdeklődtem tőle, megmutatná-e nekem, mert érdekel, de nagyon. Láttam azért, hogy ő nem olyan magabiztos a dolgában - később egy-két apró ötlettel szolgáltam is neki - tehát ő sem igazán gyakorlott... De Juli, a csoport fő-fő anyamestere rögtön adott egy nagyobbacska kockás anyagot, amit tanulás-képpen könnyebb lesz tűre szedni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...