2013. szeptember 13., péntek

Itthon?

Sokszor zavarban vagyok, h. hol is vagyok otthon. Kezdetben pironkodtam, mikor Madridban csúszott ki a számon... Végiggondolva aztán arra jutottam, hogy ott, ahol kettesben vagyunk a férjemmel... És Istennek hála, hogy ezt mondhatom - sok egyedül maradt embertársam között.

Öt hét után jöttünk vissza itteni otthonunkba. S milyen rövid volt! A lakás hány zugát nem takarítottam ki ennyi idő alatt! Rengeteg elmaradást nem tudtam pótolni... Nehéz súlyozni: mi a fontosabb.
Az alsó szomszéd felújítását nem sikerült megúszni - indulás előtt a vizes blokkok bontását élveztük, mostanra a parketta csiszolás-lakkozás jutott. Sebaj - a háziak ugyan egész nyárra elszeleltek.

Az élő dolgok mindig elsőbbséget élveznek nálam: még ha csak növények is azok - mert kipusztulhatnak, ha késlekedem. Szerencsére a tikkasztó augusztusi szabi közepén itt járt egy barátunk a lányaival. Lelkesen locsolt reggel-este - úgyhogy ami nem tikkadt ki addig, és nem fulladt meg akkor, az megvárt engem... Az orchideákat bemenekítettem a követségre - néhány cserepest pedig becsempésztem a kertbe egy árnyas virágágyba.
Első dolgom a balkon ellenőrzése voltErkélyközép és jobb oldal - a muskátli, egy minek nevezzelek levélzöld, korallvirág, petrezselyemzöld, metélőhagyma, törpe viola, piros levelű begónia, leander és a kakukkfű jól bírta. De még a szilfácskám hajtásvége is leperzselődött.

A másik oldalon a pozsgások melletti a bazsalikomtól nem vártam többet, de a rozmaring meglepett... De legalább learattam a száraz leveleket fűszernek:-) 
Kedd reggel az ősz is jelentkezett - egész otthon éreztem magam... Vonultak a morc felhők már előző estétől, erős szél támadt és reggel végre rövid égzöndülés után kiadós eső jött! Olyannyira, hogy beázott a spanyol képviselőház mennyezete - kukában gyűjtötték össze a vizet... A katalánok pedig függetlenségi napot tartottak tartományi élő láncot alkotva... Mi lesz itt??? Remélem, ez kocsit az erdélyiek malmára hajtja a vizet....
Nem ismeritek?
Módosítás: Nem csoda, gyatra a kép... Mammka kérésére javítom. Lecsíptem egy hajtásvéget - ami nagyon könnyen gyökereztethető: Ezért van nekem is. Nő, mint a veszedelem - egy örökzöld sövénybe is láttam beleszövődve, egész magasra. Virágát még sehol se láttam - szinte pozsgás levele emlékeztet a korallvirágra, csak karéjos.

Kedd du-tól már újra nyáriasak itt a nappalok:-) Egyébként pedig napkelte: 07:51, napnyugta: 20:30; úgyhogy próbálok akklimatizálódni.

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...